Advertentietips

Maak gebruik van onze advertentietips en haal het optimale resultaat uit je advertentie.

Advertentiefoto

  • Zorg dat je advertentiefoto goed zichtbaar is. Om te voorkomen dat je afbeelding wordt afgesneden gebruik je een afbeelding van 320×100 pixels.
  • Verwerk je bedrijfslogo in de advertentiefoto. Door een logo te gebruiken creëer je vertrouwen en verhoog je direct je merkbekendheid in de regio.
  • Voer je huisstijl door wanneer je gebruik maakt van kleur, lettertypes, etc. Ook hiermee werk je aan je merkbekendheid.
  • Gebruik een advertentiefoto van goede kwaliteit. Een wazige of pixelachtige afbeelding geeft een onprofessionele uitstraling.

Advertentietitel

  • In de titel zet je de belangrijkste boodschap van je advertentie. Afhankelijk van jouw advertentiedoel kan je ervoor kiezen de titel te gebruiken voor je bedrijfsnaam, het product of de dienst of de aanbieding (korting of prijs).
  • Welke insteek je ook kiest, probeer met de advertentietitel de aandacht te trekken van je doelgroep.

Advertentietekst

  • Afhankelijk van je advertentietitel vul je de tekst in. Licht toe wat je in de advertentietitel hebt genoemd. Heb je in de titel je bedrijfsnaam ingevuld? Schrijf dan in de advertentietekst de propositie van je bedrijf. Heb je een aanbieding genoemd? Benoem dan nog je bedrijfsnaam en licht de aanbieding kort toe.
  • Wees altijd kort en krachtig in de advertentietekst. Less is more.

Call-to-action

  • Ga na welke handeling je de potentiële klant wil laten uitvoeren en pas de call-to-action hierop aan. Moet men iets kopen, contact opnemen of wil je potentiële klanten juist informeren of inspireren?
  • Schrijf in de gebiedende wijs of infinitief zoals ‘koop nu’ of ‘nu kopen’.