NUsport en NIVEA MEN trappen sportzomer crossmediaal af

Gepubliceerd: 8 mei 2017 14:00

Het kan de echte sportliefhebber niet ontgaan zijn: sinds begin april is NUsport elke werkdag op televisie te zien. Maar daar blijft het niet bij.

In samenwerking met NIVEA MEN stoomt NUsport de liefhebber klaar voor de sportzomer. Met dagelijkse updates, vooruitzichten en tips voor de beste voorbereiding op elke wedstrijd. NUstudio verzorgt hierbij alle branded content.

Televisie

Zo wordt de NUsport Minuut elke werkdag op zowel Veronica als SBS6 uitgezonden. NUsport-verslaggever Mark Leene praat in 60 seconden de kijker bij en blikt vooruit op belangrijke gebeurtenissen op het gebied van sport.

Cross-device branded content

Op NU.nl verzorgt NUstudio de branded content voor NIVEA MEN. Aan de hand van een sportkalender wordt er content rondom een sportevenement gecreëerd die de NU.nl-bezoeker meer verdieping moet geven over een sport of de atleten. Ook wordt de lezer duidelijk gemaakt dat persoonlijke verzorging minstens net zo belangrijk is als intensief trainen en gezonde voeding.

De content wordt aangejaagd op de voorpagina en in de sportrubriek van NU.nl. Daarnaast is het terug te vinden op een gepersonaliseerde special pagina, waardoor er een NIVEA MEN-omgeving binnen NU.nl ontstaat.

Naast display advertentie wordt de content middels inhakers op sportmomenten in de livefeed van de NUsport-app extra aangejaagd.

Magazine

Met het oog op de belangrijkste wielerwedstrijd van het jaar is er een NUsport Tour de France-special gedrukt in een oplage van 156.000 stuks. Het magazine is gesponsord door NIVEA MEN en bevat alles wat je over de Franse wielerronde moet en wil weten. En ook hierin is NUstudio verantwoordelijk voor de branded content in papieren vorm.

Vanaf juni is de NUsport Tour de France special in de schappen te vinden.

Sport als verbindende factor

NIVEA MEN heeft NUsport als partner gekozen omdat zij daar hun doelgroep kunnen bereiken. “Door in te haken op sportmomenten, maken wij onze boodschap relevant,” aldus Tim Maas, Head of Marketing NIVEA MEN Nederland.

Olivier Fornier, Proposition and Brand Partnerships Manager NU.nl voegt daar aan toe: “Deze samenwerking is een bekroning op de crossmediale visie van NUsport. Een interessant traject waarbij we vanuit de producten insights van NIVEA MEN de strategie, het concept én de creaties hebben ontwikkeld en sport de verbindende factor is.”

Bekijk hier de special pagina op NU.nl.