De DA geurentest

Het valt niet mee om een geur te kiezen die perfect bij jou past. Daarom maakt DA het een stukje makkelijker: op NU.nl kon de lezer in een gesponsord artikel een test doen om te achterhalen welk geurentype zij is.

2271

views

1388

deelnemers

Context

Door het gesponsorde artikel een week lang te plaatsen in de Lifestyle-rubriek is de beoogde doelgroep bereikt: vrouwen die op zoek zijn naar een geschikt parfum, afgestemd op hun eigen persoonlijkheid.

Content

Het gesponsorde artikel bevatte een spelelement: aan de hand van een aantal vragen over de persoonlijkheid van de deelnemers werd bepaald welk type geur het beste bij hen past. Ook kregen ze aan het einde van de test een specifiek parfum toegewezen dat aansluit op hun wensen. Deze vorm van gamification zorgde ervoor dat de deelnemer betrokken raakt bij het merk.

Impact

50 procent van de lezers heeft deelgenomen aan de DA-geurentest. Dit geeft aan dat gamification een waardevolle toevoeging kan zijn in een gesponsord artikel. Vanwege het spelelement wordt het consumeren van content namelijk leuker voor de lezer en de ‘beloning’ (het spelelement) zorgt ervoor dat in korte tijd engagement wordt gecreëerd met het merk.

Impressies: 257.229
Views: 2771
Deelnemers test: 1388
Leestijd: 00:01:16 minuten

‘’Op NU.nl is het mogelijk om op een interactieve manier de doelgroep te bereiken die wij zoeken: vrouwen die zich graag laten adviseren over de juiste geur. Dat de helft van de lezers in deze categorie bleek te vallen, is natuurlijk mooi meegenomen.''

Michiel Lingeman

Marketing Manager DA

Ook jouw boodschap overbrengen door middel van gamification?