Vijf vragen aan bloomon: “Toen ik vertelde dat ik bij bloomon werk, zei ze: No, you’re kidding! I’m such a fan!”

Gepubliceerd: 19 mei 2017 09:00

Vandaag stellen we de vragen aan Patrick Hurenkamp, Founder & Managing Director bij bloomon.

In deze serie vraagt Charlotte Nijs, Creative Director NUstudio, de mensen achter mooie merken naar hun ideeën over contentmarketing. NUstudio is het b2b-label van NU.nl en helpt merken hun verhaal te vertellen middels op maat gemaakte branded content.

1. Op welke case ben je het meest trots?

Ik ben het meest trots op onze eerste tv-campagne. Met een heel team gingen we naar Zuid-Afrika om daar in heel mooi licht de campagne te schieten. We hadden een geweldige actrice en alles verliep goed. We hebben deze beelden ook gebruikt voor Facebook en alle andere mediakanalen. Nog steeds gebruiken we veel van dit materiaal voor onze content.

2. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Twee dingen. Aan de ene kant mijn team met heel veel creatieve mensen. Zo werkt er bijvoorbeeld een bloemstylist bij ons die al meer dan 30 jaar actief is in de bloemen. We hebben ook een collega uit Canada die veel campagnes bedenkt. Dat internationale karakter in een team vind ik inspirerend.

Daarnaast reizen. Als ik in Londen of Berlijn ben, raak ik altijd geïnspireerd. We hebben onze kantoren in de Londense wijk Shoreditch en in Berlijn in Mitte zitten en daar zijn superveel inspirerende cafeetjes en interieurwinkels. Qua bloemen lopen we in Nederland wel voorop, maar je ziet dat qua winkels ze daar wel echt voor lopen.

3. Welk merk vind jij dat het echt goed doet?

Ik vind het Engelse merk Propercorn heel gaaf. Zij hebben vette campagnes met heel veel kleur. Zo rijden ze rond in omgebouwde dubbeldekkers. Ze doen het ook goed op social media. Zeker voor een bekend en traditioneel product doen zij het echt knap.

En Cluse, het horlogemerk, vind ik ook heel sterk. Zij laten op hun social media aan de ene kant hun product zien, maar aan de andere kant inspireren ze hun doelgroep met beelden van omgevingen. Ze schieten dat heel sterk in. Ze weten precies wie hun klant is en waar die zich mee omgeeft. Visueel erg sterk merk.

4. Wanneer heb jij je doelgroep succesvol weten te bereiken?

Uiteraard kun je meten hoeveel mensen in onze doelgroep bloomon kennen en al klant zijn. Toch krijg ik het meeste energie en gevoel van succes als ik mensen die ik niet ken enthousiast over bloomon hoor praten.

Laatst was ik bijvoorbeeld in Londen voor een shoot en toen ik uitcheckte bij mijn hotel vroeg de dame achter de receptie waar ik eigenlijk voor werkte. Toen ik vertelde dat ik bij bloomon werk, zei ze: “No, you’re kidding! I’m such a fan!” Nou dat vind ik dus ontzettend gaaf. Zeker in het buitenland, dat gewoon random mensen het merk kennen.

5. Als iemand je vraagt wat je doet, wat zeg je dan?

Bloemist… En dan wacht ik altijd even om te kijken wat hun reactie is, ha ha. Maar dat is wat het is, niks meer en niks minder. Bloemist in een nieuw jasje.

Bonusvraag: Harmen Visscher van Catawiki gaf de pen aan jou door, aan welk merk wil jij dat ik deze vragen ook stel?

Marie Stella Maris. En dan wil ik graag Edith Beurskens nomineren. Zij is daar de Art Director.

Lees hier het interview met Catawiki. Voor alle interviews met andere merken klik je hier.