Vijf vragen aan Hudson’s Bay: “We zijn een nieuw warenhuis en we openen er tien tegelijk”

Gepubliceerd: 28 juli 2017 15:13

Vandaag stellen we de vragen aan Jacqueline van Schaik, Head of Marketing & Communications bij Hudson’s Bay.

In deze serie vraagt Charlotte Nijs, Creative Director NUstudio, de mensen achter mooie merken naar hun ideeën over contentmarketing. NUstudio is het b2b-label van NU.nl en helpt merken hun verhaal te vertellen middels op maat gemaakte branded content.

1. Op welke case ben je het meest trots?

We zijn nog bezig met het merk bouwen, de deur is nog niet eens open. Dus eigenlijk zou je dit me over een paar jaar weer moeten vragen. Maar we hebben wel in korte tijd met een klein team al superveel opgezet.

Van wat er al zichtbaar is, ben ik trots op onze wervingscampagne die we hebben gedraaid om 1.800 mensen voor onze stores te vinden. Deze campagne ‘Join the Heartbeat’ ging niet om het perfecte cv, maar om de heartbeat; om de passie en om attitude. Daarnaast ben ik blij met ‘The Limiteds’, een unieke collectie waar merken en Nederlandse designers speciaal voor de opening van Hudson’s Bay een item hebben gemaakt, die nu al verkrijgbaar is in de app.

2. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Ik haal inspiratie vooral uit mensen en merken die het anders doen. Game changers is misschien een wat uitgekauwde term, maar de merken die het anders durven doen bieden mij veel inspiratie. Ik kijk vol bewondering naar mensen die kansen zien.

Dat is ook de cultuur hier, je moet durven te proberen en niet bang zijn om te falen of om het anders te doen. Daar leer ik ook veel van. Merken als Snapchat, Airbnb en Tesla zijn echt goede voorbeelden. Door veel te praten met mensen uit verschillende werelden ontdek ik mooie initiatieven die ik ook kan inzetten bij Hudson’s Bay.

3. Welk merk vind jij dat het echt goed doet?

Er zijn een aantal merken die ik vind dat het goed doen. Een voorbeeld daarvan is Ace & Tate. Zij hebben leuke samenwerkingen opgezet, zijn loveable en fashionable.

Ook Coolblue vind ik een merk dat het echt goed doet. Hun identiteit zie je goed in alles terug. Van de beroemde video van de eigenaar met zijn persconferentie met de Sint, tot in de contracten. In die contracten staat bijvoorbeeld , ‘Je bent geen nummer, maar je hebt er wel een paar, bijvoorbeeld je BSN: … en rekeningnummer: …’.

4. Wanneer heb jij je doelgroep succesvol weten te bereiken?

Als een bezoek aan Hudson’s Bay straks een memorabel moment wordt met impact. Dat de goede service of die verrassingen op de vloer of die uiting in advertising onze bezoekers echt bijblijft. Zo willen we ons neerzetten. Een mooi assortiment uiteraard ook, maar we vinden het belangrijk dat we bezoekers weten te raken door in te spelen op de actualiteit met onze concepten.

5. Als iemand je vraagt wat je doet, wat zeg je dan?

Ik zeg dat ik de marketing voor Hudson’s Bay opzet. En dan volgt meestal de vraag: “Wat is dat?”, waarop ik weer antwoord: “Wacht maar, over enkele maanden weet je vast wat het is. We zijn een nieuw warenhuis en we openen er tien tegelijk.”.

Bonusvraag: aan welk merk wil jij dat ik deze vragen ook stel?

Taco Carlier van VanMoof.

Voor alle interviews met andere merken klik je hier.