Vijf vragen aan Marie-Stella-Maris: “Wij willen zo veel mogelijk mensen over de hele wereld voorzien van schoon drinkwater”

Gepubliceerd: 26 mei 2017 09:00

Vandaag stellen we de vragen aan Edith Beurskens, Art Director bij Marie-Stella-Maris.

In deze serie vraagt Charlotte Nijs, Creative Director NUstudio, de mensen achter mooie merken naar hun ideeën over contentmarketing. NUstudio is het b2b-label van NU.nl en helpt merken hun verhaal te vertellen middels op maat gemaakte branded content.

1. Op welke case ben je het meest trots?

Ik ben eigenlijk trots op het hele merk Marie-Stella-Maris en wat we als team hebben neergezet. Een sociaal merk met stijlvolle en fijne natuurlijke producten (mineraalwater en natuurlijke verzorgingsproducten, red.).

Wij willen zo veel mogelijk mensen over de hele wereld voorzien van schoon drinkwater. Iedereen die onze producten koopt, draagt direct bij aan deze missie. Voor elk verkocht product doneren we een vast bedrag. Tot dusver hebben we samen met al onze partners al meer dan 500.000 euro kunnen bijgedragen. We ondersteunen negen schoondrinkwaterprojecten waardoor al meer dan 18.000 mensen structureel toegang tot schoon drinkwater hebben. Samen kunnen we dus écht het verschil maken!

2. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Om geprikkeld te blijven in mijn rol als Art Director probeer ik eens per maand een korte trip te maken naar verschillende steden. Hier raak ik geïnspireerd door wat ik op straat zie. Ik bezoek exposities en kijk vooral om me heen. Inspiratie kan zitten in kleine dingen: aanplakbiljetten, posters, interieur, vormen en kleuren. Ik leg alles vast in snapshots met mijn telefoon.

Ook kijk ik naar wat er online gebeurt. Zo vul ik mijn eigen Pinterest en Instagram met al dit beeld als een soort logboek aan ideeën. Daarnaast ben ik fan van een aantal magazines die ik elke keer toch weer in huis ‘moet’ halen, zoals Unconditional, Holiday, Rika Magazine, The Gentlewoman en Scandinavian Design & Kinfolk.

Daarnaast vind ik mijn collega’s allemaal erg inspirerend. Vooral op het gebied van sociaal en bewust ondernemen hebben ze stuk voor stuk een motiverende en inspirerende visie. Zij zorgen ervoor dat ik mijn horizon verbreed en nieuwe dingen blijf ontdekken. Naast dat ik van mooie dingen houd, ben ik ook bewust van het sociale aspect waar ik graag een steentje aan bijdraag. Dat vind ik een mooie combinatie in mijn werk.

3. Welk merk vind jij dat het echt goed doet?

Op het gebied van community building en communicatie vind ik Ace & Tate een erg inspirerend merk. Ze weten goed in te spelen op de vraag van de millennial. Maar ik kijk eigenlijk nooit naar één specifiek merk, omdat het per campagne verschilt hoe een merk kan inspireren. Ik kijk vooral naar trends in campagne-uitingen. In beeld en verpakking vind ik bijvoorbeeld: & Other Stories, Celine, Byredo, Saint Laurent, Danse Lente, Salle Privée & Les Coyotes de Paris inspirerende merken.

4. Wanneer heb jij je doelgroep succesvol weten te bereiken?

Als merk hebben wij onze doelgroep succesvol weten te bereiken als iedereen weet dat je met de stijlvolle natuurlijke producten van Marie-Stella-Maris bijdraagt aan een sociale missie: schoon drinkwater voor iedereen, wereldwijd.

5. Als iemand je vraagt wat je doet, wat zeg je dan?

Ik ben verantwoordelijk voor het bepalen en bewaken van de complete visuele uitstraling van het merk. Daarnaast bedenk ik samen met mijn creatieve team alle campagnes en produceren we deze allemaal zelf, waardoor ik zowel fotografie, beeldkeuze en grafisch design op marketing en verpakkingsniveau doe.

Bonusvraag: Patrick Hurenkamp van bloomon gaf de pen aan jou door, aan welk merk wil jij dat ik deze vragen ook stel?

Ik zou graag Marieke Meulendijks, de oprichtster van Les Coyotes de Paris willen opgeven. Ik vind haar een super inspirerend persoon!

Lees hier het interview met bloomon. Voor alle interviews met andere merken klik je hier.