Vijf vragen aan Tele2: “We bouwen aan onze merkbekendheid en aan wat onze prospects interesseert en tegelijkertijd genereren we leads”

Gepubliceerd: 16 juni 2017 12:30

Vandaag stellen we de vragen aan Nord van de Mosselaer, Demand Generation Manager Marketing Zakelijk bij Tele2.

In deze serie vraagt Charlotte Nijs, Creative Director NUstudio, de mensen achter mooie merken naar hun ideeën over contentmarketing. NUstudio is het b2b-label van NU.nl en helpt merken hun verhaal te vertellen middels op maat gemaakte branded content.

1. Op welke case ben je het meest trots?

Ik ben trots op het feit dat we van nul naar twee campagnes zijn gegaan die nu allround staan. Het is een doorlopend programma, dat we zelf ontwikkeld hebben en waarmee we precies weten wie onze doelgroep is en wat ze drijft.

We zijn gestart met persona’s neerzetten. Vervolgens zijn we goed gaan kijken welke content in welke fase van het aankoopproces we moeten tonen. Die hebben we, deels ook met partners, ontwikkeld. Het mooie is ook dat deze content bestaat uit veel verschillende soorten vertoningen. Van whitepapers tot checklisten en van webinars tot zelfs een demosessie in Stadion Galgenwaard van FC Utrecht.

Dit allemaal zodat we uiteindelijk kwalitatieve leads uit de markt kunnen afvangen en deze weer verrijken voor sales.

2. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Ik kijk altijd goed naar met wie ik praat. Wie is mijn doelgroep en wat is voor hen interessant en relevant. Goed luisteren om zo geïnspireerd te raken en je doelgroep daarna zelf weer weten te inspireren.

Ook kijk ik naar bedrijven in het buitenland waarvan ik vind dat ze het goed doen. De echt toonaangevende bedrijven; wie zijn dat en wat doen zij? Daarnaast blijf ik altijd goed luisteren naar en praten met partners waar we al mee samenwerken.

3. Welk merk vind jij dat het echt goed doet?

Een mooi voorbeeld vind ik IBM. Zij hebben met Chef Watson, een artificial intelligence-app, een heel ingewikkeld product eenvoudig weten aan te bieden. Zo knap hoe ze de ingewikkelde dingen als big data zo uit weten te leggen. Deze ‘out of the box’-manier om een traditionele IT-doelgroep aan te spreken, vind ik heel sterk.

4. Wanneer heb jij je doelgroep succesvol weten te bereiken?

Uiteindelijk draait het om kwalificeren van leads. Van het verleiden van prospects om door te klikken op een artikel, tot het nurturen van die leads met voor hen waardevolle content. Net zolang totdat we voldoende informatie hebben van deze prospects om ze over te dragen aan sales.

5. Als iemand je vraagt wat je doet, wat zeg je dan?

Ik ben verantwoordelijk voor marketingcommunicatie en leadgeneratie binnen de zakelijke markt. Die twee hebben wij geïntegreerd: we bouwen aan onze merkbekendheid en aan wat onze prospects interesseert en tegelijkertijd genereren we leads. Touch and tell!

Bonusvraag: aan welk merk wil jij dat ik deze vragen ook stel?

APG, van de pensioenen. Zij doen het echt hele gave dingen. Ik geef dan ook graag de pen door aan Raoul Willems, die is daar CMO.

Voor alle interviews met andere mooie merken klik je hier.