Stichting DMS: NU.nl het grootste mediamerk in de zakelijke markt

Gepubliceerd: 21 september 2016 09:05

NU.nl, het grootste digitale nieuwsmerk van Nederland, is ook het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. De resultaten uit het kwantitatieve Stichting DMS-bereikonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers zijn dinsdag bekendgemaakt.

NU.nl is met een gemiddeld bereik van 60% veruit het grootste mediamerk in de zakelijke markt. Vooral in de branches Handel en Vervoer (64%), Zakelijke Dienstverlening (64%) en Semi-Overheid (80%) is het bereik van NU.nl aanzienlijk. NU.nl wordt veel bekeken door verantwoordelijken op de afdeling marketing (83%) en personeelszaken (75%) en in de leeftijdscategorie tot en met 49 jaar (70%).

“Dit is een geweldig compliment. NU.nl wordt bezocht in de studentenkamer en de voetbalkantine, maar dus ook in de boardroom. Het bevestigt daarnaast de vraag naar meer content specifiek voor de zakelijke markt. Volgende week lanceren we op de voorpagina van NU.nl het vernieuwde NUzakelijk, waarmee we meer duiding en uitleg bij het nieuws gaan bieden. Het laatste nieuws lezen ondernemers al op NU.nl, dat onderschrijft dit onderzoek, NUzakelijk voegt daar extra diepgang aan toe,” aldus Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur NU.nl.

Stichting DMS stelt zich ten doel de kennis over decision makers in Nederland te vergroten en te verspreiden. Een van de activiteiten is de Decision Makers Survey, waarmee mediagedrag, rol in het besluitvormingsproces, interesses en achtergrondgegevens in kaart worden gebracht. Het is een representatief onderzoek onder 2.577 decision makers.

Benieuwd naar de mogelijkheden op NUzakelijk?