Vijf vragen aan Unilever: “Ik volg veel foodbloggers. Zij hebben ontzettend veel volgers dus daar kunnen foodmerken veel van leren”

Gepubliceerd: 9 maart 2017 17:53

Vandaag stellen we de vragen aan Sanne Flaman, Senior Project Manager Online Marketing bij Unilever.

In deze serie vraagt Charlotte Nijs, Creative Director NUstudio, de mensen achter mooie merken naar hun ideeën over contentmarketing. NUstudio is het b2b-label van NU.nl en helpt merken hun verhaal te vertellen middels op maat gemaakte branded content.

1. Op welke case ben je het meest trots?

Een branded content case voor het merk Conimex die ik samen met het Endemol Beyond-team heb opgezet. De grote vraag was: Hoe geven we Conimex de Aziatische authenticiteit die het merk eigenlijk verdient? En hoe bereiken we millennials met deze boodschap?

Het Endemol Beyond-team was bezig met het opzetten van Wander, een reisprogramma op YouTube. We besloten om foodbloggers hieraan te koppelen en deze naar Azië te sturen om daar allerlei mooie ervaringen rondom Aziatisch eten op te laten doen.

Het resultaat was een mooie branded online serie op YouTube, die hoog gewaardeerd werd door onze doelgroep.

2. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Ik volg veel foodbloggers. Zij hebben ontzettend veel volgers dus daar kunnen foodmerken veel van leren. Ook vind ik het interessant om te kijken hoe zij omgaan met food op hun kanalen en welke rol merken daarin hebben. Het is natuurlijk vaak ook onderdeel van hun verdienmodel.

3. Welk merk vind jij dat het echt goed doet?

KLM. Vooral hoe zij het contact dat ze met de consument hebben, inzetten om juist hun merk te positioneren, vind ik inspirerend. Echt een best case example van hoe je social media in kan zetten voor een-op-eencontact met de consument.

4. Wanneer heb jij je doelgroep succesvol weten te bereiken?

Wanneer de doelgroep blij is met de content die wij hun laten zien. En daarom noemde ik ook Wander. We hebben toen gewoon echt leuke content gemaakt, waarvan we uit studies gezien hebben dat mensen het leuk vonden om te kijken.

Hoe laad je je merk en breng je je boodschap over op een manier waar, vooral de millennials online, op zitten te wachten. Niet reclame, maar echt leuk om naar te kijken.

5. Als iemand je vraagt wat je doet, wat zeg je dan?

Mijn doel is om de marketing van Unilever-merken impactvoller en more engaging te maken: leuker voor de consument en impactvoller voor de merken. Om dit te bereiken zijn we verschillende projecten gestart, waaronder ook een samenwerking met foodplatform CookLoveShare.nl.

Bonusvraag: aan welk merk moet ik deze vragen ook stellen?

KLM. Ik vind KLM een inspirerend merk en ben benieuwd welke antwoorden zij geven.

Lees hier alle interviews met andere merken.