Vijf vragen aan TUI: “Hunkemöller vind ik echt een goed merk”

Gepubliceerd: 17 maart 2017 09:00

Vandaag stellen we de vragen aan Frans Leenaars, Chief Marketing Officer bij TUI Western Europe.

In deze serie vraagt Charlotte Nijs, Creative Director NUstudio, de mensen achter mooie merken naar hun ideeën over contentmarketing. NUstudio is het b2b-label van NU.nl en helpt merken hun verhaal te vertellen middels op maat gemaakte branded content.

1. Op welke case ben je het meest trots?

Het afgelopen jaar hebben we onderzoek gedaan naar wat vakantie met mensen doet. Daaruit is gekomen dat vakantie veel goede dingen met je doet: je komt terug tot je beste ik.

Die resultaten hebben we een draai gegeven en daaruit is onze campagne Toe aan TUI ontstaan, waarbij mensen iemand konden opgeven die écht toe was aan vakantie. Dit heeft naast mooie verhalen ook mooie televisie opgeleverd.

De hele campagne hebben we overigens heel breed ingezet. Er kwamen veel verschillende soorten uitingen terug in verschillende media. Dat vond ik mooi.

2. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Ik haal mijn inspiratie uit andere merken. Ik woon in Frankrijk en kijk ook veel naar Franse merken.

Merken uit een andere industrie vind ik ook altijd interessant om naar te kijken.

3. Welk merk vind jij dat het echt goed doet?

Hunkemöller vind ik echt een goed merk. Ik kijk vooral naar omnichannel-merken en daarin doet Hunkemöller het echt goed. Het knappe is dat ze hun klanten goed weten te herkennen op verschillende plekken. Bijvoorbeeld dat wanneer iemand in je winkel is geweest je diegene later weer een bericht stuurt.

Coolblue doet dat ook heel goed. En Rituals vind ik ook een leuk merk.

4. Wanneer heb jij je doelgroep succesvol weten te bereiken?

Dat ligt heel erg aan de klant en welke type reizen. Uiteindelijk blijft het natuurlijk wel sales. Op een gegeven moment wil je wel zorgen dat iets verkoopt. Maar wij hebben in het begin wel altijd veel geduld, bijvoorbeeld als we met iets nieuws een nieuwe doelgroep willen aanboren.

Zo hebben we nu bijvoorbeeld net de web-app Travellr gelanceerd. Een web-app bedacht door millennials, voor millennials. Ik ben daar echt heel enthousiast over en we verwachten er veel van. De kunst is om naast het traditionele pakket ook andere producten te brengen, meer hybride. Deze app is daar een goed voorbeeld van.

5. Als iemand je vraagt wat je doet, wat zeg je dan?

Vakantieman.

Bonusvraag: aan welk merk moet ik deze vragen ook stellen?

Rituals. Echt een goed merk. En ben benieuwd wat Micha Medendorp gaat antwoorden.

Lees hier alle interviews met andere merken.