Vijf vragen aan Sunweb: “Ons contentmarketingstuk Top Tien Stranden in Griekenland was een schot in de roos”

Gepubliceerd: 28 april 2017 08:50

Vandaag stellen we de vragen aan Monique van de Linde, Marketing Manager Sunweb.

In deze serie vraagt Charlotte Nijs, Creative Director NUstudio, de mensen achter mooie merken naar hun ideeën over contentmarketing. NUstudio is het b2b-label van NU.nl en helpt merken hun verhaal te vertellen middels op maat gemaakte branded content.

1. Op welke case ben je het meest trots?

Ons contentmarketingstuk Top Tien Stranden in Griekenland was een schot in de roos. Het stuk wordt nog steeds vaak gelezen en staat steevast bij de ‘meest gelezen stukken’-lijstjes op onze blog. We hebben dat stuk aangejaagd via onder andere social media en de nieuwsbrief.

2. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Ik kijk altijd goed naar wat er gebeurt in de markt. Dit doe ik eigenlijk vooral ook door buiten werk veel te praten met de mensen om mij heen. Waar gaan ze naartoe? Waar hebben ze zin in? Veel praten over vakanties dus.

3. Welk merk vind jij dat het echt goed doet?

KLM. Zij hebben altijd leuke en ludieke acties, die ook weer leuke en ludieke reacties opleveren. KLM weet je altijd te raken, dat doen ze echt goed.

Coolblue vind ik ook een goed merk. Zij zijn eigenlijk een soort bol.com, maar weten altijd vernieuwend te zijn. Ze gebruiken veel humor die wordt opgepikt. En ook op social media doen zij het erg goed. Hetzelfde product als bol.com, maar toch onderscheidend.

4. Wanneer heb jij je doelgroep succesvol weten te bereiken?

In the end is dat natuurlijk een boeking. Bij onze campagne Verliefd op Spanje ging dit heel goed. Je kon het heel breed zien: verliefd op een bestemming, maar ook als een romantische trip. We zagen dat dit echt aansloeg.

Bij Sunweb proberen we altijd persona’s te benaderen en die aan de hand te nemen. Dus het is niet altijd een conversie waar het om draait.

We willen mensen ook een stapje dichterbij Sunweb krijgen. We bieden ze informatie, nemen ze aan de hand en halen ze zo dichterbij ons merk. Iedere fase van een klant heb je weer verschillende KPI’s. Soms is dit dus ook gewoon een websitebezoek.

5. Als iemand je vraagt wat je doet, wat zeg je dan?

Dan zeg ik dat ik verantwoordelijk ben voor alle uitingen van Sunweb in Nederland. Op tv, social outdoor, radio en de verdeling over de kanalen ervan.

Bonusvraag: aan welk merk moet ik deze vragen ook stellen?

Airbnb. Ik vind het knap hoe zij hun website en de content erop inrichten. Ik ben erg benieuwd wat zij antwoorden.

Lees hier het interview met Airbnb. Alle interviews met andere merken vind je hier.